Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-12, 16:39   #58
The Swede
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 103
Två gånger nu har mina långa inlägg försvunnit innan jag skickat...försöker en sista gång![emoji108]

Tungt pass idag, tyngre än jag kunde vänta mig!

Bänkpress -
104.5kg x4 x3 x3

Pushpress -
64.5kg x5 x5 x5

Vad hände i bänken? Jo, jag kände mig sjukt stark. Stången var lyhörd och lydde ivrigt minsta befallning.
Vid rep nr 4 kände jag att jag har kanske 2 rep kvar i mig, i alla fall 1.

Stången sänktes ner. Upp, en omöjlighet, gick ej att rubba. Kändes som någon satt sig på den.

Upp med den på säkerhetsstängerna! Ja det hade gått om jag kunnat använda mina armar. [emoji3064]

Plan b - rulla ner den på höften. Jo jo, något dumt jävla nattduksbord står i vägen, går inte. [emoji3061]

Bara att börja ropa på sambon! Mitt tredje rop var så stressfyllt så hon avbröt abrupt sitt toalettbesök och kom till min räddning! [emoji1690][emoji3059]

Med hot om att få sexet indraget om jag låg för nära fail nå ner så avslutade jag med trygga treor. [emoji849]

Planen är nu att stanna på samma vikt, kriga till mig fyror i alla set sen jaga femmorna.


Min militärpress har mer och mer övergått till pushpress då vikterna blivit tyngre. Tänkte fortsätta med enbart pushpress (iaf då vikterna är tyngre) då det känns som den är skonsammare mot mina axlar.
Tror det är bottenläget som jag är lite känslig i då jag kör militärpress. Känslig, svag eller teknikfattig?


Skickat från min iPad med Tapatalk
The Swede är inte uppkopplad   Svara med citat