Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-23, 15:26   #44
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Just nu ser min träning ut så här:


3 maxset armhävningar
5 maxset pullups
Gymnastik 19-21

Ti
3 maxset armhävningar
Pyramidset pullups till fail
1 maxset pullups

On
3 maxset pushups
3 set smala pullups
3 set vanliga -"-
3 set breda -"-
Lätt gympass

To
3 maxset armhävningar
Max antal träningsset pullups
Yoga 15-16.30
Klättring 18.30-21.00

Fr
3 maxset armhävningar
Den jobbigaste av ovanstående upplägg med pullups


FET VILODAG


Klättring 19-21

Om jag ska modifiera det till hur jag vill att min träning ser ut så hade det inneburit klättring på tisdagar, onsdagar och lördagar också- detta kommer inte kunna genomföras på ett tag eftersom jag bor på Öland och det klättringsutbudet helt enkelt inte finns. Gymnastiken skulle utökas med ett pass i veckan till nackdel för det lätta passet jag kör på onsdagar- det ser just nu ut som att detta faktiskt kommer att bli verklighet inom ett par veckor. Cardio (som jag nu i princip bara får ordentligt på gymnastiken) hade jag klämt in 2-3 gånger i veckan i form av löpning, varierat mellan distans (kanske 5km) och intervaller- detta hade jag tänkt börja lägga in och isf börja med ett cardiopass i veckan i kanske 2v, sen utöka med ett till och efter en månad lägga in ett tredje. Ett simpass varje söndagmorgon hade också varit önskvärt men det kommer inte bli verklighet på iaf ett tag.

Med de modifikationerna hade jag legat precis på den mängd och typ av träning jag vill uppnå. Jag vill vara lätt, snabb, spänstig, explosiv, vig och uthållig. Jag bryr mig inte alls om att kunna lyfta tunga vikter, vill bara vara stark i kroppen. Att bli så bra jag kan på att klättra hårt och långt är min första prioritering, min andra är att komma så nära jag kan att vara hälsa förkroppsligad. För att nå den här mängden träning så behöver jag dock göra uppoffringar i livsstil (spendera lite mindre tid med kompisar, kolla lite mindre på film, läsa lite mindre, kanske ffa röka mindre gräs) och det är väl främst det som kräver tid i övergången.

Senast redigerad av blåvitt den 2018-01-23 klockan 15:28.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat