Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-18, 10:00   #33
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Jag är nöjd på så sätt att jag tycker jag får rimliga resultat och jag har kul medans jag tränar.

På mitt numer väldigt blandade sätt har jag tränat sedan 25 års ålder (nu 33) kanske då verkligen kom ikapp mig och jag kände mig spritfet. Fram till 19 spelade jag fotboll och hockey, fortsatte med bägge på korpnivå (samt innebandy då och då), samt började klättra lite smått tills 22 då jag pajade knät och slutade med fotbollen (och innebandyn). Där började förfallet, som vände kring 25 då jag plågade mig till en hjälplig kondition genom löpning. Då upptäckte jag att det var rätt skönt när man är i någorlunda form, och att jag hade rätt lätt för det. Kompletterade sedermera med lite styrka, ett tag crossfit och efter flytten tillbaka norrut pyttelite längd.

Det som gnager är ju mitt knä samt tid/pengar: jag hade förmodlogen haft lite roligare per träningstimme om jag kunnat köra som 19 - 22, och hade inte korsbandet pajat hade jag kört på utan att fundera desto mer på det. Men jag tycker mycket om löpning, och styrka är ändå tidvis rätt kul men jagfår lite smådamp efter 45-50 minuter i gymmet om jag är själv.

Nu under vintern är det djävulst ostrukturerat, men
1 - 2 pass vardera styrka och löpning.
Försöker få in ett pass längdåkning
Ett pass vardera av korphockey och padel. Ibland tränar jag varje dag, men oftast blir det 5-6 pass i veckan, ibland dubbelpass.

På sommaren senast där jag var mer fokuserad än vanligt på löpningen fick gymmet nästan helt stå tillbaka.

Men jag får både leka, se ok ut naken och har för det mesta kul och äter obehindrat efter hunger. Hade jag hatat pengar lite mer hade jag väl skött styrkan via crossfit igen, men totalt sett trivs jag bra.
Misstänkte att du skulle vara ganska nära tränings-Nirvana

Korpidrott glömde jag att ta upp. Är det något jag har insett utöver det jag nämnde i mitt f.g. inlägg så är det att lagidrott har oslagbara inslag. Jag räknar det inte riktigt som träning då jag nästan alltid enbart spelar match men något är det ju. Det är kul med fotboll men jag har varken intresse eller talang för att spela i ett riktigt lag. I ett Korpen-lag kan du spela med enbart nära vänner, nivån är lagom och insatsen är inte så hög.

Korpen är fan svinbra i.o.m. att det är vårserie maj-juni/juli, höstcup augusti-oktober och inomhusfotboll november-februari/mars. Man kan med andra ord nästintill spela matcher nonstop. Korpen-fotboll ingår till 100 % i min insikt om hur jag vill träna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat