Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-31, 09:37   #1068
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 603
Fredag = SM i SL!

Invägning: 82,15kg

Knäböj
150kg (2vit-1röd)
160kg (2röd-1vit)
160kg (2röd-1vit)

Bänkpress
135kg bom
135kg underkänt pga sänkning
135kg bom

Styrkelyftet gick inte min väg denna dag. Jag hade inte riktigt rätt tävlingsfokus, och mycket beror nog på att det var 1 år sedan jag tävlade senast. Jag kände mig lite stressad faktiskt.... Jag vågar inte heller lita på att jag klarar vikten i tex knäböj. Dräkten var jättestor och godkänt djup hade jag redan på uppvärmningen vid 140kg, men jag törs inte riktigt satsa på att sätta mig ner det lilla extra då det läggs på mera vikt. Mera övning med dräkt och bort med mentala hinder får bli lösningen på problemet.

Jag var lite stressad i bänkpressen också. Jag valde en tuffare ingång där och en tight F6 som har funkat klockrent på träning. Men då jag väl låg där så hade jag inte riktigt rätt skjuts och tryck från bröstet, det kändes även lättare att komma ned till bröstet än som jag minns det från träningen. Det kan vara så att jag vägde något mindre eller att tröjan töjt sig en aning?! Fick även rådet att träna midre med kloss, hellre luftvändningar och lyft ned till bröstet, och nu känns min axel hel igen så det finns ingen anledning att hålla igen längre.

Jaja, ut ur tävlingen åkte jag och det var bara dumt att träna på marklyft då jag hade en till tävling på lördagen sedan.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat