Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-30, 12:04   #8
Eveline
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2017
Inlägg: 38
Jag tycker också att det låter väldigt märkligt att du inte går ned med den dieten. Jag är ungefär lika lång (eller kort) som du och jag går ner om jag lägger mig på ett snitt om 1500 kcal. Dessutom är jag sannolikt äldre än du (50 plus) vilket sänker mitt energibehov. Men jag har upptäckt att det är väldigt lätt att underskatta hur mycket man egentligen äter. Jag försöker att väga allt jag äter periodvis, men om man måste äta ute av något skäl, en resa t ex, fungerar inte det. Och man kan ju inte väga och beräkna varenda måltid resten av livet. Förutom att det är krångligt och tar glädjen ifrån måltiderna, vill jag ju inte dra på mig en ätstörning på kuppen.
Jag tar på långa promenader om jag vill bränna lite extra. Går överallt istället för att ta buss eller t-bana. Då landar jag på 10-15 km per dag eller 15-20 000 steg utöver träningen. Då brukar effekten komma och jag kan få bort ett par kilon.
Men glöm inte att kroppen är extremt ovillig att gå ner om du redan är normalviktig. Kroppen försvarar sig genom att sänka förbränningen, du hamnar i en form av svält-tillstånd. Låter som att det kanske är en del av problemet i ditt fall, du har helt enkelt inte något att ta av och du försöker gå ner till en vikt som kroppen inte trivs med, under din set print.
Eveline är inte uppkopplad   Svara med citat