Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-30, 12:12   #3111
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Min tjej brukar göra "kvargglass" men den är fuskig. Hon tar en massa fryst banan och mixar och tillsätter kvarg. Blir som extremt kall, ganska hård kvarg, men inte riktig glasskonsistens.
Jag tog 1kg kvarg i en bunke och ställde 2 timmar i frysen och rörde runt lite då och då. Egentligen skulle den behövt vara i frysen längre än så, men orkade inte vänta längre. Rörde ihop blåbär, svarta vinbär, hackade jordgubbar, skiven banan, lite funlight wild berries. Tänkte ta arom typ butter-pecan eller dylikt också men glömde helt bort det.

I detta blandade jag mitt sedvanliga chokladbollsrecept. I detta fall havregryn, granola (icas choklad/tranbär samt någon annan variant), russin, små vitchokladsknappar (typ minipraliner), lite kvarg, kaffe, 1 dl chokladvassle och 1dl vit chokladvassle, 1 skopa kakaopulver. Detta fick frysa till sig också, men istället för chokladbollar gjorde jag små chokladnibs. Kladdade för mycket med händerna dock, får prova att skära upp det efteråt istället.

Blanda allt i en stor megabunke och ät. Blev gott i alla fall, men behöver nog lite förfining.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat