Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-12, 17:08   #66
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Häagen-Dazs Belgian Chocolate

Hmm... Svårt det här. Jag utvärderar ju efter principen äta-hela-byttan-när-jag-kommer-hem-från-gymmet och där har HD än så länge varit lite av en besvikelse (bara testat två hittills, förvisso och har inte gett upp än). Jag kommer inte göra någon Vivaldi-utvärdering utan beskriver rakt av. 1400 kcal chokladglass av den här sorten var väldigt mycket mer lättäten än jag hade förväntat mig. Denna slank ner på 10 min tror jag. Den hade en len, bra chokladsmak och med massa småflarn av choklad, typ som GB "Krossad choklad". Inga extravaganser.

God, men ändå "too much" (choklad unt choklad) under just dessa omständigheter. Det är helt klart en bra chokladglass och hade fungerat som en av flera kulor i en strut eller i en dessert tillsammans med annat. Men inte 500 ml rakt upp och ner.

Så den viktigaste frågan, som faktiskt säger nästan allt: Kommer jag köpa igen? Svar: Nej, inte som post-workout-glass.
Ungefär samma som mitt tycke då, man kan inte klaga på den smakmässigt, utan just på att det blir FÖR MYCKET smak, den är helt enkelt för mastig för sitt eget bästa och hade mått bättre av att finnas som 250ml eller som du skriver som ingrediens, detta är faktiskt det problemet jag har med de flesta chokladglassar, önskar det fanns någon med flera typer av chokladsmaker eller iallafall en med kex
Vivaldi är inte uppkopplad   Svara med citat