Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-19, 00:00   #34
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 453
Att hålla på att ta ämnen som kroppen kan producera själv är i regel ingen bra idé.

Det bästa sömnmedlet tycker jag är att gå och lägga sig och kliva upp på regelbundna tider och hålla sig till det. Har man problem att sova så brukar det oftast inte fungera så bra, då är det bättre att lägga sig när man är trött. Det bästa sömnmedlet är nämligen att man är trött.

Se till att inte överträna med intensitet. Det kan verkligen göra så att man sover dåligt.

Svarta rullgardiner och öronproppar och kanske viktigaste av allt, håll nere stressnivåerna.

Det där med att titta på skärmar tror jag är väldigt individuellt. En del blir påverkade väldigt negativt av det. För mig är det faktiskt tvärtom. Den perioden i mitt liv jag sov som allra bäst var när jag satt uppe och spelade datorspel på nätterna och gick och lade mig efter 04. Jag sov som en stock då och var alltid utvilad. Men den tiden är förbi nu

Sover som allra sämst gör jag efter att jag använt koffein och/eller kört ett riktigt intensivt träningspass där jag satt PR t.ex. Jag kan nästan aldrig sova mer än 5 timmar efter ett sådant pass.

Senast redigerad av DiktatorN den 2019-06-19 klockan 00:01.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat