Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-18, 12:03   #16057
Beatzman
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1
Klarade precis Sekiro med Best Ending och samtliga bossar avklarade, även de valfria. Det satt långt inne och var inte alltid helt snyggt, men känslan när min sista deathblow gick in i hjärtat på Isshin, The Sword Saint bär jag med mig resten av livet.

Som 40-plussare och ingen tidigare erfarenhet av Souls-spel (eller andra From Software-spel) så visste jag att det skulle bli svårt, och det var det…

Anyhow, nog med sökande på bekräftelse (fru och barn vägrar ge mig den cred jag förtjänar så får försöka här bland folk som förstår bättre) och nu till frågan: Om jag älskade atmosfären, designen och fightingmekaniken i Sekiro, tror ni Bloodborne och Darksouls är något för mig? Har aldrig vågat mig på dessa då alla sagt att de är så sjukt svåra men efter ha spelat Sekiro förstår man ju att det är hela grejen. Ruset och känslan man får när det till slut ”klickar” och man får ner bossen/fienden. Ser ut som slagen i Darksouls är mer sega och ett helt annat system än Sekiro, men kanske finns tjusning i det också?
Beatzman är inte uppkopplad   Svara med citat