Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-24, 12:40   #649
XFactor
Registered User
 
XFactors avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 777
Citat:
Ursprungligen postat av hurtbullen Visa inlägg
Garanterat en journal jag kommer att fortsätta läsa och kommentera.




Passar på att välkomna dig in i snöskottar branschen grabben.
Jag själv har skottat snö hela vintern såhär långt. Tidigare var det bara under loven i skolan för att dryga ut semesterkassan. Bildbevis finns i min journal om du inte tror mig. För det mesta är vi inne i City och skottar. Men den här veckan skottade vi rent en skolas hustak. Helt plötsligt när vi vart klara fick jag syn på en traktor med snöplog. Så jag tog chansen och frågade:

"Skulle du kunna åka in på skolgården och fösa undan all snö vi skottat ner?"
- "nääää.. Det får du tala med kommunen med".
Då räckte jag fram 300 spänn och inte ens de hjälpte. Vi blev tvungna att skotta undan allt på marken själva i 2 timmar. Något som skulle ta max 5 min för honom.

Sånt händer bara i Stockholm.. I Norrland/dalarna/Jämtland hade man inte ens behövt fråga, det skulle varit en självklarhet. Förmodligen hade chauffören fått för lite stryk när han var liten. Eller så hade en kabel brunnit i huvudet på honom.
Är ju inte direkt i snöskottarbranschen utan i byggbranschen men det krävs en hel del snöskottning ibland för att kunna producera nått. Dock har du nog det betydligt tuffare som jobbar med det varje dag och hela dagarna. Jag är inte avis på dig!

Välkommen till journalen och kul att du är sugen på att följa den
__________________
Tr.journal - Byggning X2 (grovisjobb & hårdträning)
Tr.journal - Från Gymmet till skidspåret
Blogg - www.4-klovern.se
"Grab a snickers! packed with peanutpower"
XFactor är inte uppkopplad   Svara med citat