Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-21, 21:44   #648
hurtbullen
Registered User
 
hurtbullens avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 123
Garanterat en journal jag kommer att fortsätta läsa och kommentera.

Citat:
Ursprungligen postat av XFactor Visa inlägg
Har skottat snö i ca 8 timmar idag så jag var riktigt mör när jag komma till gymmet idag, ville bara göra bort passet för att åka hem och dega i soffan. Är riktigt jävla trött efter en tuff arbetsvecka med alldeles för mycket snöande för min smak!

Passar på att välkomna dig in i snöskottar branschen grabben.
Jag själv har skottat snö hela vintern såhär långt. Tidigare var det bara under loven i skolan för att dryga ut semesterkassan. Bildbevis finns i min journal om du inte tror mig. För det mesta är vi inne i City och skottar. Men den här veckan skottade vi rent en skolas hustak. Helt plötsligt när vi vart klara fick jag syn på en traktor med snöplog. Så jag tog chansen och frågade:

"Skulle du kunna åka in på skolgården och fösa undan all snö vi skottat ner?"
- "nääää.. Det får du tala med kommunen med".
Då räckte jag fram 300 spänn och inte ens de hjälpte. Vi blev tvungna att skotta undan allt på marken själva i 2 timmar. Något som skulle ta max 5 min för honom.

Sånt händer bara i Stockholm.. I Norrland/dalarna/Jämtland hade man inte ens behövt fråga, det skulle varit en självklarhet. Förmodligen hade chauffören fått för lite stryk när han var liten. Eller så hade en kabel brunnit i huvudet på honom.
hurtbullen är inte uppkopplad   Svara med citat