Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-18, 20:00   #40
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Först hade vi olika typer av arrangerade små tävlingar på min gamla skola. Det var både intellektuellt och fysiskt krävande tävlingar av många slag och det gällde att vinna så många som möjligt under en termin. Det fanns också en resultatlista på en anslagstavla i skolan med hur många guld, silver och brons man hade. Jag hade en värsta konkurrent i min ständige konkurrent från lågskolan. Förra terminen hade vi vunnit ungefär lika många guld. Men nu hade jag vunnit samtliga tävlingar och stod på resultatraden 9-0-0 när det var dags för en tävling jag kände igen sen tidigare.

Tävlingen gick ut på att hitta byggdelar som var gömda i olika rum. Man kunde antingen springa vänster eller höger efter en gångtunnel. Konkurrentens lag i deltävlingen fick ett försprång av nån anledning och gick vänster som var lätta hållet. Mitt lag hamnade i högra rummet med plintar som man skulle hoppa sönder för att få fram byggdelarna. Men eftersom jag visste hur tävlingen gick till kunde jag sen bygga ihop det hela snabbt som fan och vinna mitt tionde raka guld vilket var överlägset skolrekord. Det man skulle bygga ihop var en blomma som kunde växa av sig själv genom att man kopplade ihop bladen med röda bär på rätt sätt, som ett pussel. Jag visste att jag hade vunnit när jag skrek att mitt lag var färdigt före konkurrentens lag, men det gällde förstås att läraren godkände bygget först.

Sen såg jag en film med klipp av olika kvalitet från olika decennier där man fick se hur en känd svensk spion hade avslöjat massa tortyrmetoder inom svenska underrättelsetjänsten. Spionen kallades för "Spioneriets Grand Drago". Minns bilder av hur folk drogs i sina armar upp och ner ur vatten vid kajkanter och u-båtskanter. En speciell metod ägnades extra mycket tid och det innebar att den som blev torterad fick en betongklump fäst runt halsen vilket gjorde det svårt att stå upp. Sen placerades han i en urgröpning i väggen som var någon meter djup så man kunde se honom ligga där utan att han kunde ta sig upp. Han reste sig upp ett tag men tillslut blev tyngden så tung att han var tvungen att ligga ner hela tiden. Två expertkommentatorer beskrev i detalj finessen med metoden.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-06-18 klockan 20:04.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat