Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-15, 23:01   #38
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Musique Visa inlägg
Små mängder? Min lunch är kring 850 kcal och det är en rejäl laddning mat. Min brakmiddag efter träningen är upp mot, ibland över, 1000 kcal.

Är det jag som har en skadad hjärna från att ha umgåtts med människor som inte tränar?
Små mängder är väl att ta i, men samtidigt är det inga bamseportioner för någon som tränar. Det handlar ju dock om att vänja magen. Jag minns mina yngre dagar som spinkig med ambitionen att bli störst. Satsade på mer än 4000 kcal per dag och spydde ofta för att sedan efter det trycka i mig mer.

Nu var det här säkert inte speciellt hälsosamt, men poängen är att du kan vänja dig att äta mer. Det gjorde jag. Du kan även välja livsmedel som har mer kalorier och ändå fortsätta äta dina grönsaker. Det gör jag.

I princip varje dag ser likadan ut för mig. Jag äter två gånger och första målet påbörjas med 700g grönsaker, en stor skål musli (150 g + 450 g mjölk), en stor portion pasta med kycklig (450g otillagat), någon macka och en kopp te på mer än 2000 kalorier. Nu är detta inte ens speciellt energirikt då jag undviker mättat fett. Annars hade jag käkat smör som fan.

Vad som är mycket och lite är ju alltid relativt, men vill du gå upp i vikt får du helt enkelt äta mer energirika saker (fett) eller vänja magen vid mer mat. Du behöver inte sluta äta nyttigt. Det finns bra alternativ.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat