Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-19, 12:13   #10905
Eveline
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2017
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av crilloan Visa inlägg
Imponerad av viljestyrkan som krävs för att genomföra något liknande!

Verkar själv ha mental permabulk :-(

Undrar vad som skulle krävas för en 46-åring som legat på 25-30% de senaset 6-7 åren (och som kastar sig över en kanelbulle så fort den visar sitt fula tryne)

/C
Inget är omöjligt. Dessutom har du legat permanent de senaste åren om jag fattat rätt, vilket verkligen inte gäller alla i den åldern. Många lägger på sig som mest mellan ca 40-50 år.

Börja med att plocka bort allt socker. Och då menar jag ALLT, även sådant som är "gömt" i olika livsmedel. Sug efter socker underhåller sig självt och är en vanesak. Blodsockret svänger och när det går neråt vill man ha ännu mer socker. Jag slutade helt med allt socker för rätt många år sedan och det har gjort att jag fortfarande har lågt kroppsfett trots att jag är äldre än du. Man vänjer sig snabbt av med den söta smaken. Det är såklart individuellt, men det brukar inte vara omöjligt om bara viljan finns.

Detta betyder INTE LCHF, för den dieten är i min mening alldeles för extrem och svår att hålla. GI kan vara en sjyst medelväg. Men i grunden gäller den gamla goda regeln energi in - energi ut. Håll tassarna borta från onödigt gottigott. Om du har övervikt behövs ganska lite för att du ska märka skillnad. Det kan ge en kick att sedan jobba vidare när det blir svårare att fortsätta gå ner.

Många på den här sajten är unga och supermotiverade. Jämför dig inte med en 25-åring som har massor av energi och testo och kanske även större möjligheter att styra sin tid.

Senast redigerad av Eveline den 2018-11-19 klockan 12:18.
Eveline är inte uppkopplad   Svara med citat