Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-24, 21:17   #57
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Vänta bara till knäböjsmaffian kommer till ditt gym. De kommer börja med komplimanger: "Det ser bra ut! Bra teknik, du får det att se lätt ut. Du kan nog öka på vikterna lite." Du kommer att känna dig smickrad. Men knäböjsmaffian vill ha mer. De kommer hela tiden att trycka på: "Du kan öka vikterna!" Du kommer långsamt att vänja dig. Acceptansförskjutningen kommer att ta dig i sitt grepp. Knäböjsmaffian kommer att bli mer och mer aggressiv. De vill alltid ha mer, alltid gå längre: "Vill du inte ha en lika snygg rumpa som hon på Instagram? Knäböj tar på hela kroppen! Du får snygga magmuskler av knäböj!" Men de kommer att komma med villkor: Du måste hela tiden gå djupare. Du måste hela tiden lasta på mer vikt. Med tiden kommer tekniken inte spela någon roll. De kommer att skrika om mer och mer vikt, mer och mer djup. Du kommer att börja filma dig själv när du knäböjer 200 kg från plintar som gör att du kommer ännu djupare. Tekniken spelar ingen roll: Det kommer att se ut som en ryggresning. Du kommer få kommentarer på filmen i stil med "Ser bra ut! Ser lätt ut! Du har 10 kg till i dig!!!!" Du kommer inte att kunna sluta. Den varma känslan av kommentarerna blir din drog.

Sen står du där en dag. Din rygg har gett upp. Dina diskar buktar åt alla håll. Din övre rygg ser ut som slaktavfall för att stångens vikt har trasat sönder din muskulatur. Du kommer tvingas sluta träna och i stället sätta dig på Kolozzeum och skriva om hur bra knäböj är.
Fördelen med att träna på ett litet gym på en rätt liten ort (ca 1000 invånare och strax över 7000 i kommunen totalt) är att dels finner man tider med mindre folk. Och sedan vet de flesta om att "prata med mig när jag tränar och det inte är nödsituation och jag bränner dig till aska med blicken" Jag har nog med problem med kroppen och vet vad som funkar för mig för att låta någon annan slägga sig i min träning ^^ Och som en liten fotnot så knäböj är ingen favorit.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism

Senast redigerad av Wrenchgirl den 2020-01-24 klockan 21:18.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat