Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-15, 11:49   #11
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det går framåt, känns som att jag nästan är återställd nu. Jag är inte lika stark som innan ”skadan” men jag har knappt tränat sen dess och det har gått nästan 4 månader så det är ju inte så konstigt. Vikter som inte gick att rubba precis när jag upptäckte skadan går nu lätt, alltså sådana vikter som jag borde kunna lyfta även om jag legat i sängen ett år, typ 100 kg i bänk.
Jag blir fortfarande snabbare trött av träning i vänstra armen och bröstet, men jag tror det beror på att musklerna helt enkelt inte brukats under tiden de saknade nervsignaler.

Angående vilka övningar jag körde när skadan uppstod så känns liggande frenchpress runt huvudet som en möjlig syndabock. Den körde jag passet jag fick diskbråcket och även passet innan denna skada. Jag brukar (eller brukade) köra den övningen väldigt tungt, 70-80 kg typ.

Frågan jag ställer mig nu är hur ska jag gå vidare nu? Jag har tränat på ett i längden destruktivt sätt hela livet, med ständigt tunga vikter. Och jag märker att nu direkt när jag börjar kunna träna någorlunda ordentligt igen så glider jag snabbt in i det igen. Hur får man träningen att kännas meningsfull utan att träna sönder sig?
Vad är målet med träningen då? Styrka, hypertrofi, specifika rörelser / calisthenics, osv? Den direkta åtgärden är väl att ta bort syndabockarna till övningar en period och ersätta med någonting annat som känns bättre, om det finns bra alternativ.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat