Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-07, 12:35   #44
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 206
Det beror ju förstås på hur man definierar måttlig intensitet. Just konditionsmässigt tycker jag som sagt att det är svårt att få upp pulsen bra, i alla fall på den intensitet jag kör nu. Hade jag kört mer intervaller kanske det hade gått lättare. Det jag känner mest blir till slut en trötthet, främst i lårmuskulaturen. Jag definierar väl den som måttlig utifrån det att jag siktar på att köra det 90 minuter per dag, förvisso med lite lägre tidsmängd någon dag då och då.

Finns det data som visar på att löpning skulle förbränna mer än crosstraining? Har för mig att det finns studier på det (ska kika mer när jag kommer hem), men minns inte vad de visar För mig låter det snarare som att crosstrainern skulle förbränna lite mer pga att man arbetar med hela kroppen lite mer.

Hade jag kört i en timme i sträck som i ditt exempel så vet jag inte om jag hade pallat att hålla samma intensitet heller, men jag delar som sagt upp det på 4 set just för att kunna återhämta mig bättre, så att jag kan köra det varje dag.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat