Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-07, 09:20   #1430
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Enda som var riktigt på riktigt

Det samma! Riktigt trevligt
Viktigt på riktigt**

Får tacka King Grub för hjälp med namnbyte på journalen, jag må vara viktdopad men känner att bilden som nybörjare börjar tyna bort. Ger också en bättre bild på vad som händer i journalen.

Snackade med Ahlnold på tävlingen och han berättade att man är sjukt mör i underarmarna efter tävlingen. Kan inte annat än att säga att han har rätt, riktigt go träningsvärk! Lyckades dock dra ett "elite" resultat på en hub jag fick hemskickad för ett tag sedan så styrkan fanns iaf kvar.

Jag är nu mer taggad än någonsin på att fortsätta utvecklas i greppsport, om jag tar till mig allt jag lärde mig från denna tävlingen och fortsätter utvecklas vet jag att jag kan komma långt. Har trots allt egentligen bara sedan april 2018 tränat grippers och först den 9 augusti i år började jag träna pinch/sb och ännu lite senare axle seriöst. Måste finnas betydligt mer vikt att hämta ganska snabbt + bättre teknik och större säkerhet i lyften.

Börjat snegla på grepp-sm i Ystad mer seriöst. Jag har inte tränat någon av de grenarna som är med där dock, endast provat framehold en gång med 285kg och gjorde då 13 sekunder som inte var max effort. Vinnaren i den grenen förra året gjorde 23 sekunder. Men då var inte Kalle med, han har gjort 30+.

Synd att det går så få tävlingar i Sverige inom detta, är nog otroligt viktigt med erfarenhet och känna till alla små trix som kan ge stor fördel. Får börja pendla till Finland
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat