Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-07, 00:17   #3
benganandersson
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
Styrketräna samtidigt som du går ner i vikt. Det finns ingen fördel med att strunta i styrketräningen. Slutresultatet blir bättre om du kör styrketräning i syfte att bygga muskler, oavsett ifall du bara behåller musklerna, eller lägger på dig mer.

Jag gick ner 25 kg och blev starkare samtidigt. Det har fungerat utmärkt.

Är man nybörjare är det dessutom oändligt mycket lättare att lägga på sig muskler.

Att det skulle vara omöjligt att lägga på sig muskler osv behöver du inte tänka på överhuvudtaget. Det du skall tänka på är att styrketräning är bra och hjälper dig att bli stor och stark, oavsett ifall du går upp eller ner i vikt.

När du väl är rippad kan du börja fundera över det där med muskelmassa och kalorier. Men vad gäller träningen är det alltid samma svar; träna på. I ditt skede är det bara ett feltänk att oroa sig över vad som är möjligt eller inte. Hård träning ger bästa resultatet.
Jo det har du iofs rätt i, finns väl ingen direkt nackdel med att styrketräna även om fokuset ligger på att gå ner i vikt. Möjligtvis att det kanske snor tid från träningen som hjälper till med fettförbränningen.

Jag är lite "skadad" på det sättet att jag måste veta vad som är mest effektivt och köra på det för att känna att jag gör rätt och tar den snabbaste vägen...
benganandersson är inte uppkopplad   Svara med citat