Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-21, 08:02   #10
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Fördelen med energidryck är att du kan mäta koffeinet och övrigt i enheter. I en kopp kaffe får du i dig ett ungefärligt mått av bla. koffein. I en redbull är det mer eller mindre exakta siffror.
Jag har druckit mig skakig på kaffe fler än en gång, aldrig på energidryck, det är rätt enkelt att relativt snabbt dricka 2 kannor kaffe medan samma mängd redbull är dyrt och ibland svårare att få tag på. Jag har ingen om helst åsikt hurivida yngre bör dricka energidryck, men många skulle nog inte lyfta på ögonbrynen om en 15åring vill dricka kaffe.
Precis, Jobbar på en skola och ungarna dricker ju kaffe hemma men energidrycker får de verkligen inte dricka, Det är förbjudet på skolan för att inga ungar ska få hjärtstillestånd/bli hyperaktiva osv. Kaffe hade varit okej att sälja på skolan dock, Väldigt mycket reklam osv emot energidrycker här. Tycker de är intressant bara o är nyfiken själv då det verkar vara jätte luddigt, Själv drack jag kaffe ifrån 13 års åldern och alltid druckit energidrycker men aldrig känt av någonting direkt. Men nu förtiden kan ungarna dö.av en Redbull bara
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat