Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-20, 23:22   #7
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Jag skulle inte säga att någon hade dött av koffein om det inte var så.
Jag googlade först för säkerhetsskull även om jag antog att så var fallet.

När jag gick på gymnasiet hette det att en kille som gjorde dumma saker hade spetsat en coca-cola med 4 gram koffein och fått hjärtstillestånd en sväng.

En av de som hade dött hade fått i sig 5800 mg från tabletter.

Jag har då aldrig märkt av något av en burk redbull men jag har mått jätteskit på koffein varvat med att jag försökte köra 10x10 i marklyft. Så skit att jag låg på ett toagolv och sedan ute i gräset och undrade hur det skulle sluta.

30 mg / 100 gram red bull * 25 cl * 15 st ger ju "bara" 1125 mg på två dygn d.v.s. 550 mg om dagen och det är ju inga enorma mängder. 3 st 200 mg koffeintabletter ger ju mer.

Jag kan minnas fel ifrån gymnasiet med för det var väl en del vad som kunde vara dödligt och en vad han faktiskt tog. Minns inte om typ 4 gram skulle vara dödligt och kanske tog han mindre eller om typ 10 gram skulle vara dödligt och han tog 4.

Det är iaf inte alls säkert att trycka i sig hur mycket koffein som helst och med tanke på att det kan kännas helt jävla fel så .. Det räcker ju bara med att något faktiskt GÅR helt jävla fel för att det skall gå åt helvete så ..

Är ju som att diskutera alkohol som folk dricker mest hela tiden och man kan ju bli kalaspackad och ha druckit alldeles för mycket. Och spy. De mängderna är ju inte så långt bort från mängderna då det går helt åt helvete de heller. Bara för att du har legat på 3 promille "och inte ens spytt!" flera gånger betyder det ju inte att det bara är bs att det skulle vara farligt att dricka en massa alkohol.

Det är ju liksom inte värt att chansa alls. Så jävla idiotiskt. Jag får ju ångest bara jag tänker på det. Känner mig ju dum typ nu fast jag är långtifrån de nivåerna och situationen.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat