Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-19, 16:10   #935
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Löprunda 19/8

10km
59:37

Tänkte se om det jag kunde göra milen under timmen idag. Berättade detta för min supertränade superstarka flickvän som först trodde att jag skämtade. I hennes ögon är man knapp vältränad om man gör milen på 40min, om det är platt. Blev kränkt och siktade därmed på sub 50. Var inte riktigt på väg att nå det när jag vid 7-8km fick jag håll från helvetet som vägrade ge sig smulade sönder min tid. Fick stanna flera gånger och kunde inte hålla ett högt tempo alls mellan stoppen. Ändå klarade jag mitt ursprungliga personliga mål! Mycket trevligt. Känslan i både kondition och ben var hela vägen igenom att jag hade mycket kvar att ge. Tråkigt att jag var dum och åt värsta vrakmåltiden + fika till kaffet bara under de två timmarna innan löpningen - men lovande för ett kommande resultat som jag kan känna mig ännu mer nöjd med. Det tempo jag höll fram till hållet hade gett mig iaf under 55min!

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Som chins och pullups på svenska respektive engelska. Säger man chins på svenska så menar man oftast pull ups på engelska
Tack och lov finns det inte riktigt någon sån direkt "tvärtemot"-grej i klättringslingot. Dock har ju norskan "friklætring" som innebär fri solo-klättring, medan svenskan friklättring och engelska free climbing bara innebär att klättringen inte sker med redskap _utöver_ säkringsmaterial som rep, karbiner och sele.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat