Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-12, 20:31   #5826
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Tisdag 12 juni 2012: Böj, lek & plask

Landade på plånboken på höger lår igår. Fortfarande ömt. Bra jobbat. :-) Tanken var att jag skulle ha en deloadvecka före jag maxar i böjen.

Kollade på världscupen i klassisk styrkelyft med Halldin (-52 damer), och klockan hann bli mycket innan vi blev klara. Hälsade på Stefan & Jossan i deras nya lokal.

Knäböj (med bälte)
* 20x5
* 60x5
* 90x3
* 120x3
* 140x3
* 160x1
* 180x1 (PB!)

Whee! +5 kg om man räknar min bom på serietvåan som gick nyss, eller +7,5 från en vikt jag faktiskt tagit på träning. Bra utväxling på tre veckors träning!

Dessutom kändes det väldigt ovant att ha så mycket vikt på ryggen, har inte haft mer än 155 på tre veckor, så det var helt klart en underlig känsla. Men, jag hade bestämt mig! Vikten skulle både ned och upp idag.



(Jag var ända nere i källaren och tog sats!)

Arm-krig mot Stefan
* 3 set bicepscurl med fatbar (8, 9, 5 reps, typ)
* 2 set räckhävningar (pron.)
* 2 set räckhävningar med gummiband (sup.)
* 300 reps easy-fatbar :-D



Kommentar
Skoj! Nu skall vi se hur mycket jag kan mjölka ur i böjen från den här cykeln...
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-06-12 klockan 20:33.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat