Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-02, 16:42   #5762
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Väldigt fin böjstil du har skaffat dig. Styrkan verkar ju vara på gång den med. Brabra
Tack, skedis! Ja, allting är på gång nu. Den här Smolov (= hög frekvens) sliter en del, men det ger också fantastiskt teknikträning och viktvana.

Så här såg det ut i augusti på 157,5x2, dvs nästan ett år sedan:



Så här ser det ut nu på liknande belastning:



Det ser stabilare ut nu. Inte bara för att jag starkare i 1RM (vilket egentligen knappt ändrat sig), utan för att jag har banat in en bättre rörelse. Möjligtvis tack vare breddningen. Det kan förvisso bli värre om jag höjer till 157,5, men jag tror faktiskt att det hade sett bättre ut nu än då, ändå.

Anteckning för framtida pass: Med bälte kan jag stå lite bredare och något mer upprätt. Bältet skall vara i hålet som är lite obekvämt att spänna in, för bäst effekt.
Utan bälte står jag några cm tätare och lutar mig framåt i botten efter studsen för att få med bålen.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-06-02 klockan 16:44.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat