Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-18, 21:21   #26
Kravmaga
Registered User
 
Kravmagas avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 885
Liten uppdatering efter en lång tids tystnad. Pga ryggproblem har jag inte kunnat träna böj eller mark i någon större utsträckning de senaste månaderna. Har dock fullföljt "bänk-delen" på 12-veckors norska styrkelyftsprogrammet. Satte upp som mål 130kg med stopp RAW. Innan programmet var mitt 1RM 120kg utan stopp. Idag testade jag 130kg vilket gick upp utan problem, så programmet var helt klart lyckat.

Nu är tanken att testa lite Westside Barbell-inspirerad träning och jag kommer att utgå från deras Basic Template. Valde programmet både då det verkar som ett roligt upplägg samt att jag vill träna på lite tyngre vikter en tid (till skillnad från det norska upplägget med låg intensitet och hög frekvens) och samtidigt inte utgå från fasta vikter. Kommer även deffa ner mig en eller två viktklasser under våren och därför är risken större att dagsformen skiftar. Valde att påbörja en deff då det känns onödigt att sitta på en massa extra hull när jag bara kan träna 1 av 3 grenar. Så våren kommer bestå av WSB och deff, blir spännande! Ska försöka hålla journalen något mer uppdaterad, dock blir det inga tävlingar närmaste tiden. Möjligen att jag efter sommaren hoppar på någon klassik bänktävlig om jag nu kommer ner i 83an, annars blir vikterna närmast pinsamma. Egentligen är mark min starka gren och bänken har tidigare släpat, men det får vi ändra på nu då det är det enda jag kan träna!
__________________

Kravmaga's träning - SL
Kravmaga är inte uppkopplad   Svara med citat