Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-17, 09:19   #1
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
Lightbulb Supertraining - mot +900 RAW

gör en ny journal nu när jag är aktiv lyftare

viktklass: -125
årsmodell: 87, december
klubb: örebro kk

träningsbakgrund;hockey ca 10-11år, gym som komplement sen jag var 14, slutade med hockeyn 2006. tränade fem-split ett tag, gick över till DC. byggde en ganska bra styrka där. När jag började plugga idrottslärare, idrott A med en del extra cardio (som jag gör fortfarande) la jag ner DC då de är för krävande. då blev de lite 5x5 och annat SL inspirerat. Sen fick jag veta att jag skulle tävla i GIH-kampen/marklyft. så jag började med en marklyftstoppning. Under denna tid började jag också träna mer och mer Westside inspirerat. Nu är vi här. jag ska åka iväg och göra min första serieomgång (bara bälte) om en timme... syftet med den är mest att få känna på hur en tävling går till. Eftersom jag gick ut ganska hårt i onsdags är jag fortfarande lite mör i ryggen. hejja mig

efter tävlingen och under sommarn kommer jag jobba en hel del med utrustningen och jag kommer få en del hjälp av rambo

träningen kommer att vara westside baserad med två Max effort (ME) och två Dynamic effort (DE) pass


en kort film där dem förklarar grunderna i WSB träningen

http://www.youtube.com/watch?v=Fxnx5xozKCM

Marklyftstävlingen där jag mötte pepz. detta va alltså ANDRA gången jag drog tunga ettor i marken
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat