Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-16, 18:03   #11
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Om man räknar med tiden då jag hade en bänk, stång och hantel då jag var 14 år så har jag tränat 18 år nu. En hel del flammande visserligen men ändå. Tjafs med lågvolym i flera herrans år där jag mest slösade bort tid och massa peogramhoppande hit och dit. Det känns som att det inte är förrän de senaste 2 åren jag börjat hitta rätt med rätt så hög volym och en frekvens på 2 dagar per vecka per muskelgrupp.

Har även insett att största anledningen till programhoppandet var att jag hatar benträning eftersom det är så jobbigt och så lågbelönande (för mig). Överkroppsträningen kan ha känts bra på ett program men underkroppsträningen jobbig så då har jag bytt. Nu när jag insett det så kör jag helt enkelt så att jag kör lågreps böj 3 dagar i veckan och marklyft en dag, inget annat.

Men nu besvarar jag ju bara styrketräningsdelen av frågan inser jag. Svaret på topic är både ja och nej. Mest för att hur jag vill träna och hur jag bör träna är helt skilda saker. Helst vill jag styrketräna 5 dagar i veckan, löpträna 2 gånger i veckan, kampsport 3 gånger i veckan och träna på crawl-sim 2 gånger i veckan. Rent återhämtningsmässigt fungerar det inte alls, vardagsmässigt ännu sämre. Därför har jag aldrig kunnat prova att träna ena hälften av allt detta samtidigt så jag vet inte om det bara är en fantasi jag har eller om jag verkligen skulle vilja träna så här mycket. Just nu (och de senaste 5 åren) är den enda träning jag bedrivit varit styrketräning 3-6 dagar i veckan.

Mycket text som egentligen inte säger någonting.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.

Senast redigerad av Määng den 2018-01-16 klockan 18:05.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat