Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-10, 04:42   #228
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Styrketräning - Pass 10 - 2018

Jag har haft väldigt ont i ryggen senaste dagen. Det har garanterat någonting med enarmsmilitärpressens alternativt enarmstricepsextensionens rörelsebana att göra, det rimmar helt enkelt väldigt illa med min strikt valgreppsmarklyftstränade ryggmuskelatur. Typiskt kylskåpsstela personer att komma med ursäkter/göra allt i sin makt för att slippa stretcha. Nästa presspass så skall jag träna båda armarna _samtidigt_ under "hantelmilitärpressen", faktiskt börja värma upp på en lägre övningsvikt innan arbetsvikten samt skippa den helt efterblivna övningen tricepsextension bakom ryggen. Hederliga armhävningar samt soffdips är ofantligt mycket bättre övningsval för triceps+övriga press muklerna därtill. Det går att anpassa utförandet på dem till den grad att triceps kommer växa till en mäktig hästsko & mer därtill, samt att man slipper fucka upp sin ryggtavlas funktion helt i onödsn med diskotekbyggarövningar som ens bro-8-splittande (nu)kängrulandkompis hets-hype'ar än till att köra. /Rant över.


Datum: Fredag 9:e mars
Tidpunkt: ~23:15 - 00:21
Kroppsvikt: ~103,9 kg (?)

Cardio:
3 km promenad x <19 min.
5 "språngintervaller" (Längre/intensivare än sist.)

Hantelrodd:
Höger+Vänster: 18,2 kg x 30
Höger+Vänster: 18,2 kg x 22
Höger+Vänster: 18,2 kg x 27
Höger+Vänster: 18,2 kg x 30

Hantelcurl:
Höger: 9,1 kg x 30
Vänster: 9,1 kg x 32
Höger: 9,1 kg x 36
Vänster: 9,1 kg x 38

Underarmscurl:
Höger+Vänster: 18,2 kg x 31
Höger: 9,1 kg x 38
Vänster: 9,1 kg x 40

Total styrketräningstid:
43 minuter.

Kommentar:
Presterade extra bra idag tyckte jag, ryggsmärtan till trots. Lyckades få min högerbiceps(arm) att tävla mot min vänsterbiceps(arm) & viceversa; hetsade min vänsterbiceps att vinna över min högerbiceps:

r3mpuh: -"Kom igen nu VänsterBiceps, visa vem som är den dominanta handen EGENTLIGEN "
också r3mpuh: -"Nänujähvlar högerbiceps, du kan ju inte få stryk av en vänsterhänt jävel heller?!?!?��"
-r3mpuh igen: "VänsterBiceps, nu är det dags! Det här har du som i en liten ask, detta är ju förtusan ditt natural environment, dags att visa vem som är den riktiga valgrepps marklyftskungen!! :@@;"

Föga vetandes för grannarna, utspelades det stora episka slag denna vinternatt, i badrummet tillhörandes r3mpuh därunder. Jag tror att vi alla kan vara överens om att det bara fanns en klar vinnare i denna strid. (Vänsterbiceps var helt klart segraren denna gången & tog hem en riktig jordskredsseger, men jag känner på mig att högerbiceps är sugen på revanch nästa vecka.)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat