Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-04, 14:26   #5991
Halllon
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Jag har också stora ländryggsproblem, men jag lyckades träna runt det i SL5x5. DOCK! I efterhand önskar jag att jag inte gjort det, för min del blev det att jag sköt problemen framför mig som sedan påverkade andra delar än bara ländrygen. Detta beror ju väldigt mycket på hur ditt problem ser ut.

Min rekommendation, utan att veta ett dugg om dina ryggproblem är:

Gör övningarna du fått från din naprapat och använd dig av övningar som är skonsammare mot din kropp än basövningarna i SL5x5. T.ex. hjälpte det mig att få min ländryggsträning av hyperextensions och reverse hyperextensions, och sedan köra roddvarianter med bröststöd.
Även press över huvudet har jag i perioder fått göra sittande med ryggstöd.

Viktigast är att inte köpa snacket om att man måste köra si eller så - Har du fysiska problem så skjuter du dig i foten om du inte anpassar efter dig själv
Tack för varningen Det låter ju väldigt vettigt. Hyperextensions tror jag kan vara bra. Däremot "tvärt om" - träna magen med bakåtlutande situps tror jag var det som "väckte" mina ländryggsproblem igen. Innan den övningen hade jag varken problem med marklyft eller knäböj.

Det får bli ett snack med naprapaten och sedan köra på efter hennes rekommendation.
Halllon är inte uppkopplad   Svara med citat