Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-18, 07:25   #47
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik Visa inlägg
Mmm, testade för några veckor sedan att göra som jag läste på styrkelabbet (tror jag) om lågkcal 2 veckor och 2 veckor energibalans, att det gav snabbare resultat, men jag vart inte så motiverad efter 1 vecka på underskott.
Kan ju göra ett nytt försök och kanske ändra lite i dieten, blir rätt mycket mjölk+casein och mjölk+havre+whey80. Går ju tvinga i sig med vatten istället... och halvera intaget av ris och öka grönsakerna.
Har ökat proteinintaget från "runt 200g/dag" till "en bra bit över 200g/dag" i form av 1,5dl whey80 extra per dag som mellanmål.

Får se vad dietisten säger...
Kan ju vara både trevligare och bättre att försöka variera in mer protein från fisk, ägg, fågel eller ägg om inte annat. Men aldrig testat en riktigt lågkcaldiet så vet inte hur det funkar riktigt.

Tänkte mest att så mkt mjölkprodukter borde ge rätt mycket insulinpåslag och lite av tanken med att gå ned i vikt är ju att vänja kropen vid lägre nivåer på det.

Havregrynsgröt är ju annars lysande dietmat fibrer bra näring och närmast omöjlig att äta sig fet på!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat