Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-15, 21:21   #527
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
2015-01-15:

Latsdrag bakom nacke: 8*10*50kg
Pushdown med rep: 8*10*50kg
Enarms shruggrodd: 5 set. 10 reps på stegrande vikt.
Stående tricepsextension med rep: 3 set, 20 reps
Mage: 3 set, 10 reps
Pec deck: 3 set, 10 reps

Igår var handleden så öm att jag inte ens kunde bära klocka så jag skippade träningen helt. Idag var det lite bättre och jag kunde träna triceps lätt så länge som jag använde rep. Extension och flexion i handleden smärtar så stänger håller jag mig borta från. Det är faktiskt lite bättre nu efter träningen så förhoppningsvis släpper det under helgen.

Biceps kändes lite vid latsdragen men inte så farligt. Jag har en handlingsplan utarbetad nu som jag tänker följa ett par veckor innan jag hoppar på det schema jag precis hade börjat med innan alla olyckor. 5 set och 10 reps raka marklyft varje pass, börjar på låg vikt och ökar sakta. Militärpress, latsdrag, curlar etc kommer jag också köra 10 reps på men fler set eftersom det inte blir varje pass, 8-12 set beroende på tidstillgång har jag tänkt. Börja väldigt lätt på allt och köra på några veckor så kommer jag tillbaka hel och kanske rentav med lite nybyggda muskler.

Känns givetvis skit så det skramlar om det när allt jag vill är att mosa på med mark och press men det är väl bara att göra det bästa av eländet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat