Visa ett inlägg
Gammal 2022-02-28, 20:45   #1498
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag har haft en dålig vana att dricka energyshots som innehåller kretin. Blir inte stora mängder men ändå 5 mg/dag. Kreatininvärdet låg nu på 190. Kan det ha nåt samband? Förr låg jag runt 100 med myckt större muskelmassa och hårdare träning. Nu så lade jag iaf av och försöker också dricka mer vatten. Får se om det inverkar
P--Kreatinin (enz) referensvärde 60-105.

Höga kreatininvärden i blodet kan bero på att du har en stor muskelmassa. Vätskebrist och uttorkning kan också göra att kreatininvärdet ökar. Kreatininvärdet stiger också om det finns stopp i urinvägarna, som vid njursten eller svår prostataförstoring, stiger också kreatininvärdet.

Antar att du har varit på VC och tagit prover - Antar att du har högt blodtryck som kan behöva behandlas. Tror att det är bra Robban om du inte redan har gjort det gör en ordentlig hälsostatus. Du går också på TRT som behöver kontrolleras eftersom det har påverkan som ofta behöver ses över typ Blodtryck, järnvärden, PSA etcetera.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat