Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-25, 07:34   #1485
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Fredag

Stretching!!
Idag vart det bara stretching, vilket är nog så viktigt, för att motverka stelheten, som blir med träning.

Körde extra mycket, framsida ben-höftböjare-utsida ben-insida ben, gluteus, höft, samt ländrygg, mage, nacke, latisimus dorsi, biceps, triceps, (underarmar), vilket är nog så viktigt iom jag spelar gitarr , pectoralis, mm....

Jepp, höftböjare är viktigt, om man sitter mkt i jobbet, eller annat. För det tenderar att dra ihop sig, efter mycket sittande, då måste man motverka detta genom att töja ut höftböjarna. Annars kan man få en ohälsosam svank, som tenderar att kröka ryggen. som i sig gör att det slits mer på diskarna.

Sett många på jobbet som kört övningar för magen, (som de säger), där de ligger ned, och för ben upp å ned, vilket inte direkt är (bara), bra för magen, utan också gör att höftböjare kopplas in, vilket i sig, gör att stelheten kommer, som ett brev på posten.

Jag brukar rekomendera dem att göra crunches, med ben uppdragna redan, och endast röra överdelen av kroppa.

Jao jao, det är mkt med stretchingen, och det som passar en del,. passar inte andra osv, allt handlar mkt om vad man gjort tidigare i livet och vad man gör nu, i livet, och vart man vill komma......dvs meningen med träningen/stretchingen.

Idag, lördag ska jag åka till jobbet å köra ett (bänk-tricca) pass....å sen sauna å stretch.....mmmm......sköööönt!!!......

Återkommer senare i denna dagbok, vad det blev i träningen......hepp.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat