Ämne: Lite träning
Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-23, 22:21   #92
Tsubodai
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 578
Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Trevligt med en massa tävlingspbs, grattis!
Instämmer, tack!
Citat:
Du kanske borde ha gjort ett större hopp inför sista marklyftet? 2,5 kg gör ju att andralyftet känns lite onödigt.
Höjde ju med 17,5kg mellan första och andra. Först var jag inne på att gå på 167,5 på andra och sen 172,5 på tredje för tävlingspers. Var nästan inne på att gå på 175 i andra men då hade man hamna i en jävla sits om man hade bommat det. Beslutade mig sen för att gå 172,5 på andra för att få nytt tävlingspers. Det kändes bra tungt och jag har hellre klarade lyft än bommade lyft så jag tyckte det räckte med 2,5kg höjning. Sen baserat på hur 175 kändes hade jag nog bommat 177,5

Citat:
Föresten, ser ju att du sätter rpe på precis varenda set, även uppvärmningsset, ger detta verkligen något? De flesta bryr sig väl mest om när det faktiskt börjar bli ansträngande.
Jag tycker det fyller ett syfte när man går tillbaks i journalen och kollar i efterhand. Sen är det ändå en vana

Citat:
Sedan är jag även fundersam om det är så givande att köra rpe på rena assistansövningar, typ latsdrag eller stångcurl?
Varför inte

Citat:
Bara funderingar, funkar det för dig så är det ju bara fortsätta men vill gärna höra ett resonemang
Jo sånna funderingar kan ju käka upp en inifrån

Lycka till med tävlingen på Lördag. Några enstaka ASKare som inte hade möjlighet att tävla i helgen som var skulle tävla i Örebro nu i helgen. Själv funderar jag på att åka och kika på SM på plats
Tsubodai är inte uppkopplad   Svara med citat