Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-18, 15:21   #75
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Tråden har i princip alltid varit on topic, så här sätter jag ned foten.



Jag är ledsen, Dio, men du har inte bestämmanderätt att diktera andras input och bidrag. Om någon anser att A möjligen påverkas av B, och B möjligen påverkas av C, då kommer man givetvis lyfta det in i diskussionen. Det här är ju en tråd där ämnet--onödigt grubblande och negativa tankar--verkligen alltid varit med i bild, även om det kommit små sidospår.
Du behöver inte hålla med alls vad folk säger. Du behöver inte ens bemöta dem, även om det är direkt riktat till dig. Men det är inte en rättighet du har att kunna kräva andras återhållsamhet, bara för att du inte vill diskutera vissa aspekter.

Tolle-klippet var för övrigt intressant att se. Karln har väldigt god insikt i en del av mänskliga psyket.
Du är verkligen mästare i att anklaga andra för saker utan att se att du själv ägnar dig åt precis samma sak. Jag får inte diktera vad folk ska skriva, men du får "sätta ner foten" och bestämma vad jag ska skriva? Ta bort bjälken ur ditt eget öga innan du klagar på kornet i någon annans, typ.

Dessutom trodde jag det var uppenbart att mitt inlägg inte var menat som några jäkla moralregler över vad folk får och inte får skriva, utan påpekanden på brister i deras logik. När jag skrev "ni kan ju inte X" så menade jag förstås "det är ologiskt att ni X".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat