Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-18, 15:08   #74
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Tråden har i princip alltid varit on topic, så här sätter jag ned foten.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är inte relevant för frågan huruvida jag behöver besöka en psykolog eller ej.



Jag frågade om det var något fel på mig gällande ett väldigt specifikt ämne. Och fick svar på typ första sidan. Resten är off topic. Ni kan ju inte byta ämne och sen gnälla på att jag inte vill diskutera ämnet.


Håll isär äpplen och päron. Om vi diskuterar A kan ni inte börja med "amen B då?", och om jag sedan motargumenterar B kan ni inte säga "amen C då?".

Detta var inte menat som ännu en mitt-mående-i-allmänhet-tråd, utan en tråd om ett väldigt specifikt fenomen.
Jag är ledsen, Dio, men du har inte bestämmanderätt att diktera andras input och bidrag. Om någon anser att A möjligen påverkas av B, och B möjligen påverkas av C, då kommer man givetvis lyfta det in i diskussionen. Det här är ju en tråd där ämnet--onödigt grubblande och negativa tankar--verkligen alltid varit med i bild, även om det kommit små sidospår.
Du behöver inte hålla med alls vad folk säger. Du behöver inte ens bemöta dem, även om det är direkt riktat till dig. Men det är inte en rättighet du har att kunna kräva andras återhållsamhet, bara för att du inte vill diskutera vissa aspekter.

Tolle-klippet var för övrigt intressant att se. Karln har väldigt god insikt i en del av mänskliga psyket.

Senast redigerad av Rahf den 2019-08-18 klockan 15:11.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat