Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-27, 15:00   #1
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Milkman tränar 531

Milkmans träningsdagbok
Ålder: 17 år, nyss fyllda
Vikt: 83 kg
Längd: ca 188 cm
Mått:
Bröst:100cm (106 flex)
Vad:43 cm
Midja:80cm
Överarm (flexad):36cm
Lår (tjockaste stället):59cm
Underarm:30cm (31-32cm flexad)

Tänkte här att jag skulle skriva ner min försäsongsträning nu under sommaren. Har precis gått upp i juniorerna i handbollen och vi kör rätt så hårt, tycker åtminstone jag. Om jag skall kunna ta en plats i herrjuniorernas elitsatsning så måste jag ta i nu under sommaren och jag tänker försöka. Eftersom vi siktar på JSM-Guld eller åtminstone en pallplats så är träningen inte nådig, och för att motivera mig själv har jag skrivit denna träningsdagbok. Eller för att folk skall kunna kommentera.

Jag fick ett kontrakt till HK Aranäs Herr Junior Elit, fan vad gött
Nu tänkte jag lägga upp lite mål här som jag kan jobba mot.

Kod:
Nu                                /                             Nyår 2005
83 kg                                                              90kg
Böj: 50x10 (max jag testat)                                        70x10
Mark: 60x10 (max jag testat)                                       90x10
Bänk: 65x1                                                          80x1
I handbollen siktar jag på speltid i SM samt att förbättra min spelkänsla.


Upplägget:
Måndag, Fys ute 18:00-??
Tisdag Fys ute, 18:00-19:00 Fys inne/Bollträning 19:00-20:00
Onsdag, Vila, ev. Gym
Tisdag Fys ute, 18:00-19:00 Fys inne/Bollträning 19:00-20:00
Fredag, Fys ute 18:30-??
Lördag, Vila, ev. gym
Söndag, Gym

Det upplägget är nu ute och just nu gäller
Måndag, Gym
Tisdag, Kondis
Onsdaf, Gym
Torsdag, kondis
Fredag, Vila
Lördag, Gym
Söndag Vila
I augusti förändras det dock igen.


Kosten
Kostdagbok finns med, på de flesta dagarna iaf. Förutom det så äter jag och har ätit hela mitt liv en ABCDE multivitamin varje morgon samt efter riktigt hårda pass en dos Rapid Recovery.

Slänger upp de två första dagarna i min dagbok direkt, började med den i måndags:

Dag #1, måndagen den 25:e April
Lätt uppvärmning ca 1 km löpning, streching. Därefter sprang vi iväg upp till skogen, löpte 3 varm på terrängbanan, som är väldigt kuperad. Sedan löpte vi tillbaka, joggade ner och spelade lite fotboll. Löpsträcka 9,5-10 km. Tid: ca 50 minuter
Tränaren sa att vi skulle ta det lugnt första veckan, något som inte jag kan hålla med om då jag har ont i benen nu eftersom jag inte löpt på länge.

Dag #2, Tisdagen den 26:e April
Lätt uppvärming och streching, sedan 3x 400 meter intervall träning i 80% av maxfart.
Efter detta kastade vi 3kgs (tror jag) medicinbollar mellan varandra på diverse olika sätt i ungefär 30 minuter. Sedan kom ytterligare intervall, nu mycket kortare, ca 40 meter. Sedan intervaller med höga knän och en acceleration i mitten av loppet följt av mer intervaller, nu i sidled med höga knän. Då hade vi hållit på i en timme och vi gick in och fick ha lite boll, vilket var bra eftersom jag var ganska seg efter måndagen och intervallerna. Det blev dock en form av intervall där med under ca 15 minuter då vi sprang på diverse olika sätt och kastade boll till varandra, sedan hade vi 2-mål. Har idag, onsdag, en rejäl träningsvärk från tisdagen och måndagen, ska ut och jogga 2 km och stretcha ordentligt sedan.

Mer kommer på torsdag då jag skall ha träning igen...

Senast redigerad av MilkmaN den 2005-07-19 klockan 17:20.
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat