Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-09, 13:01   #11254
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
En längre period på underskott bör brytas upp i faser med stabiliseringsplatåer periodsvis. Detta hjälper i längden både mentalt och fysiskt. T.ex. 8-16 veckor på underskott och en "dietbreak" på energibalans eller högre på 1-4 veckor. Ett annat förslag är att ha undulerande energiintag över veckan, d.v.s. att systematiskt refeeda 1-2 dagar varje vecka. T.ex. mån-fre: underskott. Lör-Sön: Energibalans eller refeed (systematiskt planerat överskott).



Om mina dieter blir längre än 12 veckor bryter jag alltid upp dem med dietbreaks på minst 1 vecka. Alltså 16 veckor blir då 8 veckor underskott, en vecka överskott, 8 veckor underskott. Kallas two-phase-diet.



Sen har jag undulerande upplägg med 2-3 refeeddagar varje vecka. Oftast kör jag dietmakros måndag-torsdag (3000-3500 kcal) och sen tapering från fredagen (4500kcal) lördag (4000 kcal) söndag (3500 kcal). Det är det mest effektiva upplägget jag testat hittills och jag har gjort många tävlingsdieter ner till låg kroppsfett.



Tänk långsiktigt; break up your diets.
Körde 1-2 dar på 3000kcal förut. Slutade med det efter att nån sa att det förstörde mer än det gjorde nytta. Men håller med dig att det ska fungera långsiktigt. Inför ätardagar fr o m denna vecka igen för ny utvärdering, tack!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat