Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-26, 13:34   #38
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nä, grabbar och tjejer, idag blir det återgång till gymmet. Av två skäl:

1) Folkhälsomyndigheten skriver faktiskt inte att man "måste" sluta gå på gym, bara att man bör vara extra försiktig när man är där.

2) Det är folktomt på gymmet med ganska packat på utomhusgymmen, tror faktiskt jag har mindre Coronarisk på gymmet.

Har en fråga till panelen också: I mitt vardagsliv är jag jäääkligt stilla numera, ligger mest på sängen (bor i ett litet rum med oskön stol). Har ni tips på hur man aktiverar sig lite? Det uppenbara svaret är att ställa sig upp då och då och röra sig lite, men jag tänkte att någon kanske sitter på något genialiskt tips på någon roligare lösning.
Kom ihåg att FHM har även till syfte att hålla Sveriges befolkning frisk vilket så det ligger i deras intresse att uppmana till ökad fysisk aktivitet oavsett förhållandena i omvärlden och hemlandet.

Rostfritt stål är väl vad majoriteten träningsredskapen består av på gymmen? I och med det och färska data om att viruset kan leva upp till 3 dygn på sådant material så finns det en viss risk att man drabbas på grund av att andra varit oaktsamma.

Jag kommer som tur var få en gammal löpbandsmaskin från päronen som farfar använde innan han trillade av pinnen. Sedan skall jag prova dessa elastiska motståndsband för att se vad för slags träningseffekter jag kan få.

En sak jag tänker mig är att "explosiv" träning lär ju knappast riktigt gå eftersom det är ökad vikt vid ökat motstånd om jag förstått det hela rätt?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat