Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-25, 20:20   #32
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Yo! Grymt. Är det sådana där band som brukar hänvisas till "resistance training" i många studier? Jag har alltid tänkt på vikter som man drar med snören (typ pushdowns eller latsdrag) när det är tal om "resistance training" och hur det står sig mot andra träningsformer som weightlifting.

Vart köpte du dina? Och hur många muskelgrupper i form av olika övningar kan man klämma in med hjälp av gummibanden?
Tack! Nej, jag tror att generellt när det talas om resistance training så pratar man helt enkelt om träning med motstånd av något slag, oftast det som vi tänker som vanlig styrketräning.

Jag köpte mina på gymkompaniet. Bra leverans, schysst pris (varken bu eller bä, utan ungefär där det låg på de flesta ställen). Fick lite andra färger än jag beställde, men storleken på dem verkar rätt så spela roll

Jag tycker so far att jag kan göra väldigt mycket med dem. Man kanske får tänka efter lite hur man gör det. So far har jag mimickat de flesta övningar jag brukade göra på gymmet på ett eller annat sätt, allt från knäböj, marklyft till roddar, latsdrag (hjälper om du har ett fäste som du kan binda fast det i ovanför dörren), bröstpressar, axelpressar, sidolyft, curls, extensions, leg curl, leg extensions, crunches, ja, you name it.

Än så länge har där inte varit en övning som jag känt att jag inte kan återskapa en bandversion av. Det är bara rörelser med motstånd i slutändan.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat