Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-13, 08:16   #12
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
@Frumpish
Jag jobbade med Laser-induced breakdown spectroscopy och dess applikation för att studera stenar med flera lager på Mars. Jag utveckalde en ny och väldigt allmängiltig metod som gav tydliga förbättringar i förmågan att inte blanda samman flera lager vid mätningar. Jag var ursprungligen inne på plasmafysik då LTU har en hel del plasmakurser men våran kontakt på University of Tokyos avdelning för plasmafysik hänvisade till en kollega på en annan avdelning som behövde hjälp. Det var kul, utmanande och bitvis riktigt frustrerande. Men att ha bott i Japan tidigare gjorde i alla fall att jag slapp de värsta kulturkrockarna och omställningarna. Vad tyckte du om Stronglifts när du körde det, funkade det bra för dig?

Datum: 2011-04-07
Tid: 19:30 - 22:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentar

Nybörjarpass i kendo, på tok för lite folk. Det var bara jag, ordinarie tränare, och en elev. Men hon fick i alla fall ordentligt med tränartid. Jag jobbade vidare på att få mitt vänster ben att göra som jag vill. Jag lyckades förvånansvärt bra med att få bort parasitstegen men på bekostnad av att jag tappade fokus på huggen, hållningen och att jag fick onödigt korta avstånd. Jag tror däremot att det är rätt väg att gå då parasitstegen avslöjar när jag ska attackera. När förtroendet för min benstyrka återkommer så minskar parasitstegen och avstånden kan öka. Att få ordning på fötterna kommer att vara målsättningen med resten av terminen, det finns mycket att vinna för min kendo som helhet på att fixa det.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat