Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-11, 18:32   #2651
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Fasta är i och för sig ett ganska vitt begrepp. Min definition på fasta är ca 8-10 timmar efter senast måltid och fram till nästa måltid. Enligt den definitionen fastar du ca 14 tim per dygn.

Hur som helst, ska du inte gå ner i fettnassa utan siktar på energibalans, så är ju inte denna diet något för dig. Jag får inte riktigt ihop det med att du säger dig äta 800-1200 kcal/dag och vill vara viktstabil, och sedan beskriver ett intag på 7600 kcal resp. 2600 kcal/dag.
Den som spar den har och jag går inte på VLCD överhuvudtaget. Jag räknar veckosummor av kcal. Som jag skrev ligger jag i balans på ca 18000-19000 kcal i veckan; alltså mån-sön.

Jag fördelar mina kalorier så att jag under vardagarna äter ca 1000 kcal i genomsnitt. På fredagen har jag mao ätit 5000 kcal sammanlagt (fem dagar). För att ligga i energibalans (18 000 kcal) har jag alltså kvar ca 13 000 kcal som jag äter på helgen, lör o sön.

På söndag kväll har jag sammanlagt fått i mig mina 18000 kcal och håller mig viktstabil. Jag äter för övrigt bara mat och inga tillskott under veckorna, kyckling, grönsaker, ägg osv.

Jag tycker att jag varit tydlig med att det handlar om att jag räknar veckosummor, men tydligen verkar det ha missförståtts. Ligger lågt medvetet under några dagar för att kunna äta mer på helgerna. Lite klassiskt ätardag, påfyllning osv. När det gäller fastan använder jag den mest för att jag tycker det är så mycket lättare att äta en gång om dagen när det handlar om så liten mängd kalorier som ca 1000 kcal. Då får jag ändå äta mig hyfsat mätt den ENDA gången iaf.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2019-11-11 klockan 18:35.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat