Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-15, 18:55   #205
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Träningsperiod 2, fas B

Pass B:

10 min x-trainer
2x12 höftlyft emot stång ( stång + 5 kg )
rygglyft, 3s i topp - 3x12
rotarorcuffs 3x15

Marklyft:
60kg - 1x8
70kg - 1x6
80kg - 1x4

95kg - 4x4@9 PB

Benspark, 1s håll, 3 s ner:
41,5kg - 4x10@9 PB

Bulgarisk splitböj:
10kgs hantlar - 4x10

Militärpress:
35kg - 4x4@9 PB

Plan hantelpress:
22,5kg - 4x8@9.5, 1x7@9.5

Latsdrag:
46,5kg - 4x8, 1x8 - paus - 2.

Dips:
Kv + 6,25kg - 3x6, 1x6 - paus - 2@9.5RPB
kv - 1x10@9.5

Stående hantelcurls: Max 60s vila:
12,5kg - 3x8, 1x10 RPB

4 set hantellyft åt sidan, 4 set sittande lårcurl.

Kommentar: Bajs. Faktiskt. Känt mig lite hängig på sistone. Igår vart jag förkyld på kvällen, men idag pigg som en lärka.
Jag känner att frekvensen på vanliga marklyft, är för lite för att tekniken och rörligheten ska sitta klokt. Jag vet inte om det är så opti att köra tyngre mark 2 ggr / vecka, men iallafall 1 enligt progressionsplanen och 1 gång lite lättare, 3-4 set på runt 6-8 reps. Kände av min hamstring idag på mycket länge, eller alltså det har ömmat lite i sluten av passen, men inte som idag. Det kändes lite extra. Kunde köra klokt men blir lite orolig. Har slutat stretcha hamstring och försöker massera etc. Ska boka in en tid med sjukgymnasten så att han får massera extra och använda sig av elektriska stötar på det ömma stället. Kändes mest på den bulgariska splitböjen, men det gick bra. Märker att det är stelare och mindre rörligt i mitt vänstra ben efter skadan, balansen är sämre där också som jag märker på typ enbens rakmarken.

Militärpressarna, svinlätte ju! gött! Hantelpressarna var svåra idag, blev så jävla svettig så fick i 2 av setten ta ner hantlarna, torka av händerna och köra de sista 2 repsen. Latsdragen kändes tyngre idag också..

Men alla pass kan inte vara opti. Det går ju ändå framåt!

Nämnvärt: Jag antar att en av anledningarna till att det varit lite segt på sistone är för att jag lider av stress utan att ha vetat om det eller känt av det mer eller mindre? Förutom när det gäller plugg dårå, det är högt tempo i skolan. Gjorde en mindre uppsats idag ( idrottslektionen ) angående stress & sömn. Många symptom stämde in på både mig och min vän, och många fler elever skulle jag tro. Hemskt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2014-10-15 klockan 18:57.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat