Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-27, 18:19   #7
Wafx
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 11
Har väl fördelen att jag käkar lunch direkt efter träningen, så tar knappa 10-15 min tills jag får i mig en rejäl portion mat efter träningspasset.

Är helt med att muskelbygge är något som tar tid, mest det att nu har jag bestämt mig att köra på stenhårt och va stenhård med vad jag stoppar i mig för maximal effekt.
Har larv-tränat till och från sen jag var 17 med massa pauser som egentligen var onödiga.

Förväntar mig inte att va rippad och vältränad inom 4 veckor, men ska jag göra något kan jag lika gärna göra det så ordentligt det går.

Innan jag började trycka i mig gainern så höll jag mig på ganska så samma vikt i flera månader, pendlade alltid mellan 58-59kg, gainern blir ju ca 2000 extra kalorier då jag ändå dricker den med mjölk.
Känns som att öka på sig till 80-90 kan göra att motivationen tar lite stryk om man börjar bli lite mysfet istället och att det backfirar på hela allt. Största funderingen var om man borde bara öka i ren och skör massa och sen göra om allt fett man får på sig till muskler?

Tar och käkar i mig de resterande portionerna jag har tills på söndag, bör komma upp till ca 72-74kg då kanske med samma kalori-intag som jag håller nu på 5500-6000 kalorier, därefter va tanken att börja med whey eller något liknande, men har ganska dålig koll på alla dessa, därför vänder jag mig hit.

Hur mycket av div. prylar bör man stoppa i sig för att öka i volym?

Proteiner är väl det som spelar roll vad jag minns från gamla utbildningar man fick, 2x sin vikt i gram?

Det som just nu står fast på matschemat är ju gröten till frukost med frukt och mjölk, sen gainern 2 gånger under dagen (splittad portion) som jag fr.o.m nästa vecka ersätter med någon typ av protein (Vilken rekomenderas?) och fortsätter köra på med vanliga kreatin monohydrat tills det är dags för pausen om några veckor.

Cheers
Wafx är inte uppkopplad   Svara med citat