Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-29, 12:20   #28
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas Visa inlägg
Bra pass mannen!

Sen angående resten, du har inte högt BF det är avsaknanden av muskler (no offense) plus din unga ålder och det faktm att du är långt ifrån färdigväxt som gör att du ser ``mjukare´´ ut än vad du är tror jag.

Det kommer ska du se, fan det går ju skitbra nu ju!
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Ehm.. Inte så låg bf? :P
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123 Visa inlägg
Om jag fattat det rätt väger du strax över 60 kg på 174 cm (siffra ifrån förra journalen). Låt oss leka med tanken att du har 6-8% i BF, då har du ca 55-56 kg fettfri massa...

En vanlig riktlinje för när man har "tillräckllig" muskelmassa för att deffa, är om man på ett visuellt sätt ser "OK" ut på vikten längden-100 och "rippad" på längden-110.

Nu är det såklart subjektivt, men jag antar du siktar på att i framtiden vara hård på runt 8-10% i BF (vilket nog skulle landa nånstans mellan längden -100/-110). För att detta ska kunna ske måste du ha 63-65 kg FFM.

Jag hoppas du inser vart ditt problem ligger. Du är inte "tjock" utan du har börjat lägga på dig muskelmassa och med detta följer såklart fett med, vare sig du vill eller ej. Vart detta sätter sig kan du ej styra över, men kan lova dig att det kommer fördelas ut mer jämnt ju mer du går upp i vikt.

Du har ju gått ifrån extremt smal till att nu se mer normal ut, så försök trycka bort dina hjärnspöken och tänk långsiktigt.

Dagen du väger 70kg+, då kan det börja bli läge att fundera över om du kanske ska ta det lite lugnt med viktuppgången.
Får lite dåliga kroppsperspektiv vissa stunder.

Tack för kommentarerna. Det är skönt att höra!

Idag är en bra dag. Är supernöjd och allt känns prima!

Och såklart har jag många år kvar att växa ( förhoppningsvis växa på längden också?! ) Så det jämnar ut sig. Svårt att se klok ut, formmässigt i mitten av tonårsväxten. I guess.

reaper, vad menar du med längden 100/110? :-)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2014-08-29 klockan 12:21.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat