Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-16, 20:35   #34428
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ja precis och eftersom det just är på huvudet så kanske det kan vara skönt att kolla upp, förslagsvis rådfråga 1177 typ.

Kan ju bara tala för mig själv men jag skulle troligtvis ha större nojtendens av en knöl någonstans på huvudet än någonstans på typ en tå.

Men liksom, hur länge har du haft knölen och har den ändrats något? Jag hade en konstig knöl i nacken (kanske som typ en sån där avlång cocktail tomat) för någon månad sen, typ vaknade av att jag hade rejält ont i vänstra sidan av nacken. Jag gjorde bedömningen av att det var en spänd muskel eller något som orsakade en vätskeansamling eller nåt. Knölen försvann iafl helt sen av sig själv inom loppet av typ 2-3 veckor. Avvaktade i några dagar och sökte inte för det eftersom att efter typ 5 dagar så kände jag att svullnaden började gå ner.
Finns nog en rådgivningsnummer här till lokala hälsostation så kunde faktiskt testa där utan att behöva känna mig som en hypokondriker.
I nacken finns väl också lymfkörtlar, har för mig en läkare kollade dom en gång i samband med annat. Märkte knölen bara här om dan.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat