Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-25, 15:34   #24111
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Satte äntligen sub40 på milen igår. Det satt verkligen långt inne och jag fick gräva djuuuupt, men 39:50 stannade klockan på. Sen springer jag ju inte på kontrollmätt bana men jag sprang exakt samma sträcka på 40:40 i våras och det räcker för mig som jämförelse.

Gjorde ett försök i onsdags också, men då pajade magen efter 5 km. Jag sprang då på kvällen och hade inte planerat födointaget optimalt - just magen är min största akilleshäl när det gäller träning över mjölksyratröskeln. På marathon får jag aldrig problem, så detta är uppenbart hastighetsrelaterat för mig.

Igår sprang jag på förmiddagen efter frukost. Jag var lite orolig för att onsdagens försök (som blev 5 km med 3:56 km/min i snitthastighet) samt fredagkvällens crossfitpass skulle sitta i benen, men det gick ju ändå. Min egenkomponerade bana har en lättare första halva så jag gick ut hårt för att "vinna" lite tid och sedan hoppas på att tygeln skulle hålla. 19:28 första 5 km och 20:22 andra talar sitt tydliga språk - jag var verkligen apstum på slutet och frontalloben sa åt mig att bryta typ varannan minut sista halvan. Har nog aldrig haft så mycket syra i kroppen som jag hade sista kilometern.

Nu kommer jag gå in i en lugnare mängdträningsperiod har jag tänkt. Hoppas nästa år blir bättre ur loppsynpunkt, för ska jag göra om detta så ska det vara på en "riktig" tävling.
Grattis, och bra sprunget!!!

Det är verkligen vidrigt då man är i såpass bra form att man faktiskt kan ta ut sig maximalt på 10k.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat