Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-23, 14:41   #40987
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 314
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tror ni att det är lönt att ringa till arbetsgivare som man har sökt ett jobb till för att öka sina chanser?

Vad säger man isåfall, och när ringer man efter att man har sökt? Sökte en tjänst nyss som jag var mycket intresserad av, funderar på om det är för tidigt att ringa imorgon
Helt klart.
Jag har fått tre mail bara idag om människor som söker jobb.
Senast jag fick ett samtal från någon som bemödat sig att leta upp mitt telefonnummer spontant, alternativt ringt på annonser jag har haft ute var i våras.
Det är otroligt hur lite människor anstränger sig. Mailen kan i värsta fall innehålla typ 2-3 rader och utan CV i vissa fall.
Typ "Hej jag har examen x inom område Y, har ni något som passar mig? Mvh arbetssugen".
De åker givetvis rakt ner i sopkorgen.

Jag överdriver, men människor är generellt så försiktiga och rädda för att störa.
De som tar och bemödar sig med ett välformulerat CV, tagit sig tid att läsa på om företaget och bestämt sig för att här vore det trevligt att arbeta är väldigt få.
Ringer de upp och frågar om arbete, företaget och vad de kan göra för att öka sina chanser för anställning... ökar sina chanser 9001% hos mig.
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016

Senast redigerad av forslund den 2020-10-23 klockan 14:42.
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat