Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-28, 10:32   #6007
Andrew_1982
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 226
Skadade axeln något. Behöver deffa bort 4kg fett. Behöver vägledning då jag både är lite nedstämd och ledsen.

Jag har lyckats knäböja till 135kg 5x5 i knäböj nu och jag har alltid klarat 5x5 reps. Jag har fått ont i axeln. Jag har alltid varit orolig när jag hängt tillbaka stången i knäböjen och liksom lyft upp den extra med hjälp av kroppen samtidigt som jag tagit ett steg fram med ena foten och dumpat den på krokarna i power racken. Haft lite lätt känning i axeln under 2 veckor men försökt jobba på tekniken och det har gått bra fram till idag. Idag fick jag ont i bänkpressen på 85kg och stannade efter 3 set.

Så jag tänkte höra vad ni rekommenderar för att jag ska lyckas behålla styrkan och bli bra i axeln. Det knäpper till lite i axeln ibland när jag rör armen åt höger. Och det är väl en svag konstant värk. Men det är nog inte allvarligt.
Jag hade hoppats på att nå 140kg i knäböj, men jag behöver deffa så det vore väl smart att deffa nu när axeln behöver avlastas.

Jag funderar på att knäböja 3 ggr i veckan på 80-100kg med brett grepp. Men har lite svårt att bestämma mig om jag bara ska köra rehab övningar för axeln. Stångrodd för ryggen lär gå bra så den tänkte jag köra tungt.
Hur hade ni gjort?
Andrew_1982 är inte uppkopplad   Svara med citat