Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-02, 08:57   #2
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Först och främst anser jag att bumper heter bumper och inte pumper

Ett stort problem med bumpervikter är att man typ max kan lasta på ca 160 kg och sen är stången full. Kanske inte är ett problem för bänk (för de allra flesta i alla fall) eller skivstångsrodd men att dra 160 i marklyft är ju inget allt för ovanligt. Så om du planerar att marka över 160 kg, se till att ha några vanliga viktskivor för att komplettera med.

Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att köpa två tjugor á bumper att ha som bas till tex marklyft och skivstångsrodd och sen fylla på med gummerade?

En till grej att tänka på med bumper är att de inte bör förvaras i direkt solljus. Har varit med om att individuella bumpers (eleiko) har tappat 2.5 kg (det var en 15 kg kaka), mejlade eleiko om det som sa att det var mycket möjligt att viktförlusten berodde på att gummit hade torkat. Rimligheten i det svaret får stå för eleiko, jag vet inte hur stor andel bumpern utgörs av det "vulkade".

Edit: Gäller endast om det är såna där kraftigt vulkade bumperplattor. Om det är "riktiga" (såna där färgglada som tex används vid tävlingar) kan du stryka alla nackdelar jag tagit upp.

Och om det är "riktiga" bumpers du pratar om hade jag valt dem alla dagar i veckan framför såna där med handtag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-06-02 klockan 08:59.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat